Madeleine, a francia keksz

Nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a madeleine kekszet (amely egy nagyon finom francia sütemény), de valahogy sosem került rá sor. Ennek legfőbb oka az volt, hogy nem volt hozzá formám :-)

Ma bevásárlás közben szembejött velem a madeleine forma, amit muszáj voltam megvenni és rögtön fel is avattam :-)

Egy nagyon gyorsan, könnyen elkészíthető sütemény, kezdők is bátran nekiállhatnak.

2 tojást összekevertem 80 gramm porcukorral, egy kevés citromhéjjal (nem kell habosítani), majd hozzáöntöttem 80 gramm olvasztott vajat, majd 130 gramm lisztet egy csipet sóval.

A masszát habzsákba töltöttem és abból nyomtam a forma mélyedéseibe a tésztát. Előmelegített, 200 °C-os sütőben, kb. 12 percig sütöttem. A süti akkor van kész, ha a közepe felpúposodott és a széle kicsit megbarnult.

Lehet kísérletezni, hogy a liszt egy részét kiváltjuk darált dióval, mandula- vagy mákliszttel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése