Húsvéti fonott kalács

Hosszú évek óta sütöm a húsvéti kalácsunkat e recept alapján. 



Egy német nyelvű szakácskönyvben találtam még fiatal feleség koromban és azóta megmaradt a kis receptes füzetemben és a húsvéti ételek sorában is.

Természetesen nemcsak húsvétkor kerül asztalra, mivel nagyon finom omlós tésztája van, de minden egyéb alkalommal egy kicsit édesebbre csinálom, ami csak annyit jelent, hogy 1 teáskanállal több cukor van benne és még egy csomag vaníliás cukor is. Aki szereti (mi szeretjük) mazsolával is gazdagíthatja.

Hozzávalók:

50 dkg liszt

60 gramm cukor

1 mk.só

2 dkg friss élesztő

2 dl zsíros tejszín

1 dl tej

1 egész tojás és 1 sárgája + a kenéshez 1 egész tojás

A hozzávalókból tésztát gyúrok. Én géppel szoktam dagasztani, ez kb. 5-6 perc, a lényeg, hogy szép, sima felületű tésztát kapjunk, amit kb. 45 percig pihentetek a konyhapulton.





A pihentetés után darabokra osztom a tésztát, ezekből cipókat csinálok és letakarva tovább hagyom őket pihenni, kb. 15 percig. Most hatos fonással készült, ezért 6 darabra osztottam a tésztát.

Ha letelt a 15 perc, a cipókból hosszabb rudakat sodrok és megfonom a kalácsot, majd bekenem a felvert tojással és újabb pihenő következik, most kb. 40 perc.




Amíg a kalács pihen, a sütőt előmelegítem 200 °C-ra. A kalácsot újból megkenem a tojással és mehet a sütőbe. 10 percig sütőm 200 °C-on, majd leveszem 180 °C-ra és így sütöm még kb. 25 percig. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése